Pagina's

zondag 11 december 2011

Pain à la grecque

Er was maar één recept dat ik graag geweten had van mijnheer Bloch en dat was die van zijn heerlijke pain à la grecque. Mijnheer Bloch, als in patisserie Bloch, tot op 29 maart 2008 een gevestigde waarde op de hoek van de Veldstraat en de Hoornstraat in Gent. Meestal blijven dergelijke recepten een streng bewaard familiegeheim, maar gelukkig dachten Jacques Bloch en chef Stefan Elias daar anders over. Dit najaar brachten zij een boekje uit met alle legendarische Bloch-recepten, in de hoop dat ze hierdoor verder zullen blijven bestaan. Dankuwel hiervoor aan beide heren voor de nobele geste! 

Tijdens Lou zijn dutje waagde ik me vandaag aan een van de Bloch-klassiekers: pain à la grecque.




Het resultaat was heerlijk en smaakte net zoals toen!

Dit boekje is trouwens een leuke kerst-tip voor elke culi-fan! Er staan ook heel wat broodrecepten in en verder ook koekjes, taarten, pizza's en bladerdeegjes.

6 opmerkingen:

JoChapeau zei

Mmm lekker !!! Ik zag het deze namiddag in de boekhandel liggen, een aanrader, inderdaad !

Inge Savels zei

Een want-have op mijn Kerstlijstje. Ziet er heerlijk uit! Vind je fotografie ook altijd zo mooi bij je recepten.
Kus!

fiex zei

Heel leuke tip! Nostalgie uit de studententijd. Heb mij onmiddellijk een exemplaar besteld. thanks

lots of lili zei

Hier ook een fervent Bloch-fan, ik heb een paar keer met mijn hoofd tegen de muur gebonkt toen ik een paar jaar geleden hoorde dat de bakker ermee ging ophouden. Onlangs las ik een artikel in de gazet - met bijhorende recepten :-) - dat er een boek is. Helaas enkel verkrijgbaar in Gent, dus we gaan eens een stapje richting Gent moeten doen. :-)
De pain à la Greque ziet er heerlijk uit. Oh, wat ruikt dit naar heerlijke tijden op kot...

Juliette zei

Bedoel je het boek? Want dat vond ik gewoon in de Fnac in Brugge :)

lots of lili zei

Ah, meen je het. In dat krantenartikel stond het dat het exclusief enkel in Gent te verkrijgen was. Op naar de Fnac morgen :-).
Merci voor de tip.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...