Pagina's

woensdag 22 februari 2012

Flocken




Tot deze namiddag was ik een echte flock-leek of beter, een flock-maagd :) De flockfolie lag al 2 jaar tussen mijn stofjes te wachten, maar om een of andere reden had ik ze nog nooit gebruikt. Lou is deze winter weer serieus gegroeid en heel wat van zijn Petit Bateau-hemdjes bleken nu echt te klein. Tijd om zelf enkele rompertjes te pimpen! Inspiratie vond ik opnieuw op Pinterest :) Ik blijf houden van zwart-wit combinaties en de eenvoud van simpele prints. Het flocken bleek gelukkig heel vlot te gaan! Al verkies ik toch om een stuk stof te gebruiken ipv bakpapier om de folie op te strijken, met bakpapier krijg ik soms een bruine schijn (zie grijs rompertje). Misschien door te lang te strijken?
Anyway, ik vrees dat er hier nog wel enkele flock-creaties zullen passeren de komende maanden! 

10 opmerkingen:

Oon zei

Prachtig, die eenvoudige prints en die zwart/wit combinatie.
Ik gebruik zelf ook altijd een handdoek om erbovenop te leggen, en dat gaat altijd perfect.

Unknown zei

Heel schoon!
IK gebruik meestal gewoon wit doorschijnend patroonpapier. OF strijkpapier van HAMA (van bij de strijkparels; je kan dit apart kopen).

Isabelle blogt zei

Mooi!
Ik gebruik een grote zakdoen :-)

Paspelpoes Joke zei

héél tof!
Ik gebruik niets, ik strijk rechtstreeks op de flock, nooit problemen mee,...

JoChapeau zei

Mooie flockjes !

Ballétoile zei

Mooi gedaan! Ik strijk ook rechtstreeks op de flock

Liesje zei

Ik ben ook helemaal into flock en leg er een dunne katoenen doek tussen waar ondertussen een babynaam opstaat omdat ik de verkeerde kant flockte ;-)

.tonBouton. zei

Heel geslaagd, en ze passen ook mooi samen!
Ik gebruik ook bakpapier, meestal zonder problemen, maar ik heb ook al eens gehad dat de folie opkrulde en wat hard werd aan de randen. Niet te lang strijken denk ik!

MDelbIk zei

Mooi & simpel!

Unknown zei

Flocken is geweldig! Je hebt er een volger bij! http://www.leukewereld.blogspot.be

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...