Pagina's

zaterdag 4 februari 2012

Uitdeelzakjes


Wanneer er kindjes verjaren bij de dagmoeder krijgt Lou telkens een kadootje mee naar huis, dat kan een kleurboekje zijn of een drinkbeker. Nu Lou 2 jaar werd was het onze beurt om iets uit te delen! De inspiratie haalde ik (uiteraard) op PinterestDe uitdeelzakjes kan je in principe met vanalles vullen (springballetjes, fluitjes, autootjes, lichtjes) maar ik vind potloodjes wel leuk. 

Dit heb je nodig:
potlood + nietjesmachine + plakband + perforator + goodies + schaar + kaartjes + zakjes + stickers + lat

De perforator is voor als je ook een gaatje wil in het kartonnetje. Ik heb ze uiteindelijk niet geperforeerd omdat de datum anders niet meer leesbaar was. De kaartjes die ik gebruikte zijn zo'n antwoordkaartjes, net goed van dikte. De zakjes (8 x 12,5 cm) vond ik bij AVA. 

1. Knip de kaartjes uit. Ik nam de breedte van de zakjes 8 cm op 11 cm.
2. Plooi ze dubbel, zo worden ze 8 cm op 5,5 cm, net goed.
3. De zakjes die ik kocht hadden een bodemtje. Voor de potloodjes was dit niet nodig, voor iets met meer volume misschien wel. Knip indien nodig het bodemtjes eraf en plak dicht met plakband.
4. Vul de zakjes met de traktaties. 
5. Vouw het dubbelgevouwen kaartjes over de zakjes en niet rechts en links dicht. Als er een naad is aan het zakje, let er dan op dat die achteraan zit, en dat de mooie kant van de nietjes vooraan zit.
6. Bewerk een mooie foto van de jarige en druk die af op stickerpapier. Knip uit en plak op de voorkant van de kartonnetjes.
7. Perforeer de zakjes mooi in het midden. (facultatief)


17 opmerkingen:

Oon zei

Mooi! En wat een knapperd is het toch.

JoChapeau zei

Zo mooi gedaan ! Heel tof ook om zoiets moois te kunnen afgeven ...

elisanna zei

super idee!

Piepow zei

Leuk idee. En een mooi ventje!

Cathy zei

Weer zo'n leuk idee!! En wat een knappe zoon heb je!!
Mag ik even vragen welk programma ke gebruikt om je foto te bewerken?
Fijn WE
Cathy

Unknown zei

Heel tof.
ZO'n blinkende oogjes!

Juliette zei

@ Cathy: www.picnik.com!

Inge zei

Mô, Julie! Superleuk gedaan! Stickerpapier is dat gelijk aan etiketten?
Ik hou het in mijn hoofd als verander-van-schoo-kadootje

mamavanvijf zei

Wat een leuk idee! en dat fotootje is super!

Juliette zei

@ Inge: de vellen die ik gebruikte zijn A4-stickervellen die ik dan zelf uitknip. Met zo'n etiketten moet het ook wel lukken maar dan kan je de grootte niet zelf bepalen natuurlijk (hangt af van de zakjes die je gebruikt). Groetjes!!

clementiene zei

Heel leuk idee en super mooi gemaakt. wat een sprankelende oogjes.

Liesje zei

Heel leuk idee, mijn kleine vent gaat volgende maand zijn laatste maand naar de crèche, misschien wel leuk als afscheidscadeautje!
leuke blog trouwens

Eva zei

Je kreeg een award van mij. Kijk maar op mijn blog.

Nienke zei

Héél héél leuk gedaan!

Ik begrijp waarom jij een award kreeg van Cupencake (Eva).

PROFICIAT ! Je verdient het!

Ruth zei

Waar vond je de potloodjes?

Juliette zei

@ Ruth: ik heb eventjes gezocht naar kleine (goedkope) potloodjes en uiteindelijk vond ik ze bij Boekenvoordeel , 1euro per setje, ze zaten in zo'n kokertje met scherper.

Ruth zei

Ah perfect, ik was ook al aan het zoeken maar vond enkel setjes per zes. Ik ben aan het overwegen om dit te doen voor de kindjes als ik beval. Maar dan met de naam van de baby erop natuurlijk :) en we zijn uit de naam, de naam komt niet uit je lijstje ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...