Pagina's

zondag 2 maart 2014

winkeltje

Ik was al een tijdje op zoek naar een mooi houten winkeltje voor Lou. Telkens ik eentje zag, pinde ik de afbeelding, maar vaak bleken ze of te kitscherig, of te duur of te meisjesachtig. Tot ik het eenvoudige zwart-witte winkeltje zag in de instagram feed van @madebyeve. Bleek het een winkeltje van Hema te zijn dat door Eve getuned was tot een stijlvolle zwart-wit versie... Maar Eve was zo lief om me een mailtje te sturen dat het winkeltje nog steeds online te koop was bij Hema én toen zelfs in afslag was :) Met wat primer en zwarte lak ging ik Eve-gewijs aan de slag. Het stoffen dakje werd overgetekend op zwart-witte stof van Ikea en afgewerkt met wat zwarte biais. Vrijdagavond stak ik het geverfde winkeltje in elkaar (als je Ikea gewoon bent is het toch wat foefelen, of misschien lag dat aan het feit dat het vrijdagavond laat was), en zo konden we gisterenmorgen de vakantie inzetten met dit nieuwe speeltje! Lou heeft er de ganse dag mee gespeeld en wij hebben al erg moeten lachen met de grappige rollenspellen (ik zal eens naar de boer bellen om extra aubergines te bestellen). 

De houten groentjes en zuivel vond ik afgelopen week bij Kruidvat, de andere waren kocht ik een beetje overal, het mandje vond ik bij Grasshopper in Brussel, de kassa hadden we al en is van vtech.









's Avonds werd het een nachtwinkeltje :)

Oh, en dit was het origineel! De doos zegt 3 tot 8 jaar, maar het winkeltje is redelijk klein of laag, kan dus gerust al vanaf 2 jaar.

24 opmerkingen:

janusje zei

Wat een ongelooflijk mooie transformatie! En wat is er veel te koop in dat winkeltje!

Katja (@Yane) zei

Wauwh! Wat een leuk winkeltje (met klantenkaart en al) en een toffe speelhoek!

Juffertje in het Groen zei

Een prachtige transformatie!

Unknown zei

Amai zo schoooooooon!

Anoniem zei

Heel tof! Vooral de klantenkaart en het nachtwinkeltje natuurlijk :-)

With love - by Eva zei

Een stoere winkel, en zo helemaal Jardin de Juliette! Ik vroeg me al af of al jullie speelgoed meedeed met de zwart-witte stijl, blijkbaar wel dus ;)

pied de poule zei

Lol voor de klantenkaart! Mooi gedaan

Stefanie zei

Sjiek! Leuk wat je er je eigen ding mee deed! Echt iets voor een stoere jongen!

Unknown zei

Heel schoon! Deze moet ik onthouden voor als het keukentje niet interessant genoeg meer is ;-)

Oon zei

Wat mooi! Een mens zou het bijna jammer vinden dat we het stadium van winkeltje spelen al voorbij zijn.

Julietta maakt zei

O geweldig! Daar was ik al lang naar op zoek! Degene die ik vond waren zeer girly en dan ook nog heel duur! Heb dus net een bestellinsgke gedaan bij Hema!

LiesbethCreatief zei

Het is een erg mooi winkeltje geworden!!

Cowboys en dindianen zei

Haha! Ik vind vooral de nachtwinkel geweldig! !

Fenne zei

Heel tof gedaan die transformatie. En de nachtwinkelversie is ook helemaal super natuurlijk :-)

Saartje zei

Wauw, super!
En die nachtwinkel, zalig!
grtjs, Saartje

http://saartjeathome.blogspot.com

Unknown zei

Zoveel schoner in het zwart! Leuke post.

Tiene zei

heel sjieke winkel, mooi gemaakt!!!

.tonBouton. zei

Een nachtwinkel, geweldig! Heel leuke klantenkaarten ook, en prachtig gepimpt.44989828

Kathleen | BelleLien zei

Oh bedankt voor de tip want ik wil ook al lang een winkeltje voor mijn dochter maar vind mijn ding ook niet. Dit is echt een super winkeltje geworden! Veel winkel-/speelplezier!

Liesbet Rombaut zei

Leuk! Die houten kistjes, zaten die er al bij?

Juliette zei

Die vond ik toen bij Kruidvat en Hema.

Linda zei

Hartelijk dank voor je inspiratie, er staat nu iets prachtigs in onze woonkamer! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=910301605756087&set=pcb.910301885756059&type=3&theater

Unknown zei

Ik ben op zoek naar een winkeltje.. Wil je het jouwe nog niet wegdoen? ;-)

Anoniem zei

Hij is nu weer verkrijgbaar bij hema!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...