Pagina's

donderdag 24 januari 2008

Gastronomisch DNA


Een kleine verduidelijking hoe de liefde voor het koken mij genetisch is doorgegeven (zie 'Over mij') :


Mijn papa (foto 1) is zoals ik al zei fulltime kok. Telkens ik een nieuw recept uitprobeer is hij graag de proever van dienst om dan heel fier te zeggen hoe lekker het is! In ons familie-archief vonden we volgende bewijzen terug :

Foto 2 : Mijn grootvader, Henri Pauwels, kok en mede-eigenaar van Hotel Petit Rouge op de Zeedijk in Blankenberge

Foto 3, omcirkeld : Mijn overgrootvader, René Pauwels, zoals het bordje zegt, 'cuisinier'

Foto 4, omcirkeld : Mijn over-overgrootvader, Jacob Doetsch, kok.

Hier stopt het niet! Zowel mijn meter (beter bekend als 'majeine') en mijn peter (parrain) hebben allebei nog een restaurant gehad en koken nu nog graag voor familie en vrienden. Er is dus geen wetenschappelijk onderzoek nodig om te bewijzen dat liefde voor de keuken in het bloed zit, je leert het allemaal in 'le jardin de Juliette' :)

Het was dan ook geen verrassing toen ik vijf jaar geleden verliefd werd op iemand die dagelijks, met veel liefde voor het vak, artisanale patisserie maakt die in gans België gegeten wordt... Liefde gaat door de maag, en dat geldt zeker voor ons!

1 opmerking:

Anoniem zei

ik doe een genealogisch onderzoek voor een familie in de usa en ben onder andere op zoek naar een zekere Rene Pauwels, broer van Arthur en van Achille Pauwels (die naar de states is geemigreerd). Rene, zoon van Petrus Jacobus, zou geboren zijn omstreeks 1870 (waarschijnlijk in Reninge) ... Heb je gegevens van de afkomst van je overgrootvader ? groeten Rigo hinderyckx_rigo@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...