Pagina's

dinsdag 30 juli 2013

spinazie

Nadat ons kruidentuintje een succes bleek (ik gebruik bijna dagelijks verse kruiden die ik vroeger zelden kocht/at), maakte Stijn ook een stukje grond vrij in de tuin voor wat groenten. Van een vriend kregen we enkele 'stekjes' van spinazie en sla. Deze werden zorgvuldig geplant en nu, enkele weken later, staat ons tuintje vol prachtige groenten! Had ik geweten dat dit zo eenvoudig was... maar vooral zo lekker, want vanavond aten we voor het eerst spinazie uit eigen tuin! 

We zaaiden ook enkele radijsjes. Prachtig hoe die uit de grond komen om aan te tonen dat ze klaar zijn om te oogsten. Misschien nog eens vermelden dat we echt leken zijn op gebied van moestuinieren, maar des te groter het plezier. Elke ochtend gaan we wel eens piepen in ons moestuintje en ook Lou volgt mee hoe onze groentjes groeien :)






 Vandaag haalden we de grootste bladen van onze vijf spinazieplantjes. Ik had hier echt naar uitgekeken, grappig toch! De kleinere blaadjes lieten we hangen in de hoop dat we nog eens zullen kunnen oogsten? Ik was zo benieuwd naar onze eigen spinazie dat ik zelf wat zenuwachtig was bij het koken :) Voor de eerste keer wilden we echt de groente proeven dus maakte ik de spinazie gewoon met wat room, nootmuskaat en peper en zout. Verder met puree en vleesbrood die ik gewoon in de pan bak (my favourite!). De spinazie was echt heerlijk, we aten ervan alsof het een delicatesse was! Na dit kijk ik er echt naar uit om nog andere groentjes te planten, het is echt genieten, van het tuinieren tot het eten.


3 opmerkingen:

Sheena zei

Heel herkenbaar :-) Ik kan ook zo genieten van onze groenten uit de tuin. En ze smaken zo veel beter dan die uit de winkel!

Nele zei

Mooi! Sinds ik spinazie uit de tuin eet, is het mijn favoriete groente! Geniet!

pumps & luiers zei

ja super hé: wij zijn nog in startersfase met aarbeien, tomaten en kruiden maar vind het nu al geweldig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...