Pagina's

dinsdag 18 maart 2008

Weldra Starbucks in België!


Goed nieuws! Vanmorgen las ik onderstaand artikel op www.nieuwsblad.be :

"Koffiegigant Starbucks wil een filiaal openen in Brussel. Dat nieuws lekte uit tijdens het bezoek van prins Filip aan Seattle, de thuisbasis van Starbucks. België is zowat het enige Europese land waar de lievelingskoffie van de sterren niet wordt geschonken."

Persoonlijk ben ik niet zo'n koffiedrinker, maar ik ben wel helemaal pro-Starbucks! Ik heb Starbucks leren kennen toen we voor het eerst naar New York gingen in 2000, en helaas kennen we in België niets vergelijkbaars! De meeste Belgen kennen het concept van Starbucks wel, maar toch was mijn eerste bezoekje een hele ervaring! Het aanbod is zo uitgebreid dat je niet weet wat te kiezen, en daarbovenop heeft Starbucks eigen namen voor zijn koffies zoals bijvoorbeeld cinnamon dolce latte, skinny mocha, caramel machiato en frappuccino waardoor je niet echt weet wat je bestelt (ik toch niet). De eerste keer dan maar veilig gespeeld en een hot chocolate bestelt, héérlijk overigens! Maar toen we vorig jaar oktober opnieuw in the Big Apple waren hebben we 'gedurfd' een iced frappuccino te bestellen, het bleek één van de lekkerste dingen die ik ooit geproefd hebt te zijn! Het is een soort koude koffiemilkshake met slagroom en het bestaat in tal van smaken : caramel, vanilla, pumpkin spice, moccha, white chocolate, enz. Dus voor wie ooit voorbij een Starbucks passeert : STOP, ga binnen en bestel een frappuccino! In Parijs zijn er enkele waaronder eentje aan de centre Pompidou en in Nederland en Engeland vind je in de meeste grote steden ook een Starbucks. Nu maar hopen dat het filiaal in Brussel een groot succes wordt dat er snel in Gent en misschien ook wel in Brugge (met al die internationale toeristen :) ook een Starbucks komt!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...