Pagina's

zondag 22 april 2012

Taal is zeg maar echt mijn ding.

Onlangs was ze nog in de laatste show om wat reclame te maken voor haar tweede boek. 
Onlangs was ik in de bib en besloot om haar eerste boek mee te nemen. Lang geleden dat ik nog vroeger ging slapen om te kunnen verder lezen in een boek. Heerlijk Hollands to the point!


Titel: Taal is zeg maar echt mijn ding
Auteur: Paulien Cornelisse
Uitgeverij: Contact
Rug: Waarom mensen die zeggen 'als ik even heel eerlijk ben' eng zijn. Waarom 'focking' niet hetzelfde is als 'fucking' en 'seks' net hetzelfde als 'sex'. Waarom 'oké' het nieuwe 'ja' is en 'ieuw' het nieuwe 'urlg'.

"Taal is zeg maar echt mijn ding" gaat over taal. Niet over hoe mensen met elkaar zouden moeten praten, maar over hoe ze dat per ongeluk doen.


Paulien Cornelisse (1976) is theatermaker en columnist. Ze stond in 2007 in de finale van het Leids Cabaret Festival. Een jaar later ging haar eerste avondvullende cabaretvoorstelling van start. Ze schrijft columns voor nrc.next, Mind Magazine en de Wereldomroep.

3 opmerkingen:

Nele84 zei

Ha dat staat hier ook in de boekenkast! Ik las al ergens dat ze een tweede boek uit heeft. Heerlijk he! Ik heb er echt een paar x hardop mee moeten lachen :-).

My lovely life zei

Mooie foto zeg!!!!!

Jozefien zei

Hmm, ik denk dat er bij deze nog een boek extra op mijn to-read-lijstje terecht is gekomen... Merci voor je tip!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...