Pagina's

dinsdag 10 april 2012

Flock eens een gaatje dicht.

Groot verdriet (bij mij, niet bij Lou) toen Lou vorige week een gat in zijn broek viel. No big deal zal je denken, maar ik was ondertussen al gehecht aan Lou zijn eerste Levis jeans die ik tijdens de solden scoorde. De perfect fit voor een 2-jarige bestaat... en nu zat er een gat in. 

Ik naaide het gat eerst wat dicht met de hand (niet mijn grootste talent) >>> Knipte een ster uit zwarte flockfolie >>> Streek het dichtgenaaide gat mooi effen >>> Legde achter het gat een stukje stof, om te vermijden dat de flockfolie door het gat zou plakken, ik wist niet goed wat te verwachten >>> Streek de ster erop >>> Missie geslaagd, broek gered!

Vanmorgen kon Lou alweer zijn jeansbroekje aan.
Geen idee hoe lang die flockfolie zal beschermen, want die heeft eerder een decoratieve functie, maar het leek me toch redelijk stevig.
Zo niet, dan kan ik er nog altijd een shortje van maken :)

18 opmerkingen:

Guy en Dina zei

Knap gered! Laat wel eens weten hoe lang het houdt want dat lijkt wel dè manier om broeken op een mooie manier langer in ere te houden...zeker voor een 5jarige!!! Merci!

Lies: zei

elegant opgelapt!

lots of lili zei

Geniaal!!!

Kaatje1010 zei

mooi gedaan!

elisanna zei

ik doe het ook zo! En aan de binnenkant van de broek strijk ik ook een stukje flockfolie over het gat, zo is het binnenin ook mooi dicht en gaat het daar niet verderscheuren.

Juliette zei

@ elisanna: nog beter! zal het snel nog wat verstevigen binnenin!

Inge zei

Goed idee. Ik ga straks nog naar Lien (stofje voor mijn eerste rokje halen) en zal ook nog wat flockfolie meebrengen.
x

Nienke zei

Slim plan!
Mooi resultaat!

JoChapeau zei

Tot nu toe flockte ik ganse knielappen op de broeken van mijn jongens (omdat een appeltje bv nu niet echt iets is voor jongens) en na enkele wasbeurten zit dat er nog altijd even goed op. Maar zo'n ster is veel mooier... Wil ik ook graag eens proberen.

Owl.mygod! zei

oh zo leuk, tgeeft net dat extra iets aan de broek. Leuker dan de originele versie ;)

mamakers zei

schitterend, stralend idee! ;-)

Liesje zei

Ik heb er ook al eens aan gedacht om het zo op te lossen, nu ik deze ster zie, ben ik helemaal verkocht, leuk gedaan!

Unknown zei

Ik doe het ook vaak zo, maar heb de ervaring dat de flockfolie op de knie toch gemakkelijk los komt.
Ik stik er na het strijken nog eens op. en dan komt het NIET los.
succes!

Petits Pirates zei

Stoer he! Lang leve Pinterest ;-)

mamavanvijf zei

Zoveel moed heb ik nog niet gehad. Bij mij degraderen ze gewoon naar speelbroek en komt er snel een tweede gat in waardoor ik de moed al helemaal opgeef :-)

mijnmamaheetzoet zei

Dat ik daar nog nooit aan gedacht heb. Dit ga ik ook doen!

Marina zei

Een echte jongen, ik heb twee van die gatenmakers, en hoe ouder hoe creatiever je moet zijn, je bent in ieder geval goed bezig. Ik gebruik fleece en strijk binnenin stevige plakkatoen, dan stik ik het stukje fleece erop.Soms gebruik ik twee stoere stukjes lint tussen het figuur om het geheel helemaal af te maken.

Juliette zei

Update: 1 maand later en menig knievallen later is de geflockte ster nog steeds intact :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...